تحصیلات بین المللی

پلجیاریزم یا سرقت تالیفات ادبی و نقش آن در سرنوشت دانشجویان بین المللی

توضیح صداقت محوری : کیفیت در نگارش آکادمیک: صداقت داشتن و داشتن اصول اخلاقی قوی؛ - قائم به اخلاق و اصول انسان مدارانه

What is Plagiarism?

پلجیاریزم یا سرقت تالیفات ادبی و نقش آن در سرنوشت دانشجویان بین المللی

مقدمه:

بسیاری از افراد تصور می کنند که دزدی ادبی کپی از کار دیگری است و یا ایده های اصلی شخص دیگری را قرض می گیرد. اما اصطلاحاتی مانند “کپی کردن” و “موقت قرض گرفتن” می تواند دیگر ابعاد جدی بودن این جرم بین المللی را پنهان کند!

مبحث دزدی ادبی یا سرقت تالیفات ادبی موضوعی گسترده و متنوع با مفاهیم گسترده ای در زمینه آموزش و تحصیلات بین المللی است. بسته به اندازه و ابعاد مسئله سرقت، دلیل و اهداف وجود این مسئله، و ارائه ایده هایی در مورد چگونگی بهتر مقابله کردن با آن می توان در آن به کنکاش و جستجو پرداخت.

سرقت ادبی یک مشکل رایج (و اغلب سو تفاهم) است؛ که غالباً نتیجه کمبود دانش و مهارت است. ماموریت ما پشتیبانی از جامعه آموزش و تحصیلات آکادمیک با مجموعه ای جامع از منابع برای کمک به دانش آموزان و دانشجویان در نوشتن صداقت محور integrity است.

Definitions of integrity: the quality of being honest and having strong moral principles; moral uprightness.

توضیح صداقت محوری نگارش آکادمیک : کیفیت صداقت داشتن و داشتن اصول اخلاقی قوی؛ – قائم به اخلاق و اصول انسان مدارانه

نقش و تاثیر دزدی ادبی و سرقت تالیفات علمی – تصیلات بین المللی

نقش و تاثیر سرقت تالیفات ادبی و علمی در تحصیلات بین المللی

چنانچه در صدد اخذ پذیرش تحصیلی، اپلای و آماده شدن برای تحصیلات بین المللی هستید. و یا اینکه قصد دارید در تونومنت جوایز بین المللی نظیر اسکالرشیپ ها و بورسیه های دانشگاهی شرکت کرده و از آن بهره مند شوید. به احتمال قوی با چالش نگارش آکادمیک در آماده سازی اپلیکیشن اپلای مواجه هستید. بسیاری از اپلیکیشن های اپلای اسکالرشیپ و بورسیه تحصیلی که در مرحله اول ارزیابی، رد و رجکت می شوند، به دلیل عدم رعایت مسائل و مفاهیم سرقت تالیفات ادبی در نوشته های دانشجویان بوده است. بنابراین لازم است که با پر اهمیت دانستن موضوع سرقت تالیفات ادبی و نگارش صداقت محوری، اپلیکیشن اپلای خود و مقالات انگیرشی (انگیزه نامه)، توصیه نامه یا پروپزال تحقیقاتی خود را تالیف یا نگارش کنید. همچنین عدم رعایت اصول اخلاقی در نگارش و ارائه تکالیف آکادمیک منجر به محرومیت تدریجی یا ابدی دانشجوی خاطی از تحصیل می شود. لازم است که مقاله های ذیل پیرامون تنبیه و مجازات سرقت تالیفات علمی و ادبی را مطالعه نمائید.

در ادامه این مقاله، اطلاعات اندکی در مورد موضوع مهم سرقت تالیفات علمی و ادبی توضیحاتی ارائه می شود. و منابع و مراجع بسیار معتبر جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع مهم و سرنوشت ساز ارائه می گردد. با ما همراه باشید.

نقض قوانین مالکیت معنوی، سرقت ادبی یا سرقت تالیفات ادبی چیست؟

منتشر شده در ۱۸ مه ۲۰۱۷

طبق فرهنگ لغت آنلاین مریام وبستر، “دزدی ادبی” یا “سرقت تالیفات علمی” به معنی: دزدیدن و دست بردن در (ایده ها یا کلمات شخص دیگری) به عنوان خود شخص است. یا استفاده از (تولید دیگری) بدون معیین کردن منبع در این موارد می توان مرتکب سرقت ادبی شد. ایده یا محصولی را که از یک منبع موجود گرفته شده به عنوان جدید و اصلی ارائه دهید. به عبارت دیگر، سرقت ادبی یک عمل کلاهبرداری است. که هم شامل سرقت کار شخص دیگری است؛ و هم دروغ گفتن پس از آن.!!!

اما آیا واقعاً می توان کلمات و ایده ها را به سرقت برد؟

طبق قانون ایالات متحده آمریکا، پاسخ مثبت است. بیان ایده های اصلی مانند مالکیت معنوی در نظر گرفته می شود؛ و توسط قوانین کپی رایت محافظت می شود. تقریباً همه نوع مدارک تا زمانی که به نوعی ضبط شده باشند (مانند کتاب یا یک پرونده رایانه) تحت حمایت قانون کپی رایت قرار می گیرند.

مثال ها و مواردی از دزدی ادبی یا سرقت تالیفات علمی

  • کار شخص دیگری را به عنوان کار خود ارائه کنید.
  • کپی کردن کلمات یا ایده ها از شخص دیگر بدون ذکر منبع
  • عدم قرار دادن نقل قول در گیومه ها
  • دادن اطلاعات نادرست در مورد منبع نقل قول
  • تغییر کلمات اما کپی کردن ساختار جمله منبع بدون ذکر منبع
  • کپی کردن آنقدر کلمه یا ایده از یک منبع که اکثریت کار شما را تشکیل می دهد، چه منبع را ذکر کرده چه نکنید! مورد “استفاده عادلانه” از منابع دیگران در کار خود نقش مهمی دارد.

با این حال، با “استناد به منابع و مراجع استفاده شده” می توان از بیشتر موارد سرقت ادبی جلوگیری کرد. صرفاً تصدیق اینکه مطالب خاصی وام گرفته شده است و ارائه اطلاعات لازم به مخاطبان برای یافتن این منبع معمولاً برای جلوگیری از دزدی ادبی کافی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش “نحوه استناد صحیح در سرقت تالیفات ادبی و دزدی علمی،” مراجعه کنید.

استناد صحیح و ذکر منابع در مقاله های دانشگاهی چیست؟ در این مقاله به شیوه صحیح مطابق با قوانین بین المللی در منبع دهی و استناد

سبک های استناد در مقاله های دانشگاهی، جهت جلوگیری از سرقت تالیفات ادبی در این مقاله درباره سبک های مختلف استناد و نحوه استفاده از آنها بیاموزید.

نقض قوانین مالکیت معنوی، سرقت ادبی یا سرقت تالیفات ادبی چیست؟

مثال هایی از دزدی هنری و سرقت مالکیت معنوی و حقوقی دیگران

نقض قانون مالکیت معنوی در مورد تصاویر ، فیلم ها و موسیقی چگونه است؟

استفاده از تصویر ، فیلم یا قطعه موسیقی در اثری که بدون دریافت مجوز مناسب یا ارائه استناد مناسب تولید کرده اید ، دزدی ادبی و سرقت تالیفات آثار دیگران است. فعالیت های زیر در جامعه امروز بسیار رایج است. علی رغم محبوبیت ، آنها هنوز به عنوان دزدی ادبی حساب می شوند.

 

  • کپی کردن رسانه ها (به ویژه تصاویر) از وب سایت های دیگر برای جایگذاری آنها در مقاله ها یا وب سایت های خود.
  • ساخت فیلم با استفاده از قطعات و بخش هایی از فیلم های دیگران یا استفاده از موسیقی دارای حق چاپ به عنوان بخشی از موسیقی متن.
  • اجرای موسیقی دارای حق چاپ توسط شخص دیگری (یعنی پخش جلد).
  • آهنگسازی یک قطعه موسیقی که به شدت از یک ساخته دیگر وام می گیرد.
  • مطمئناً ، این رسانه ها موقعیت هایی ایجاد می کنند که تشخیص نقض کپی رایت یک اثر می تواند چالش برانگیز باشد. مثلا:
  • عکس یا اسکن یک تصویر دارای حق چاپ (به عنوان مثال: استفاده از عکس جلد کتاب برای نمایش آن کتاب در وب سایت شخص)
  • ضبط صدا یا ویدیویی که در آن موسیقی یا فیلم دارای حق چاپ در پس زمینه پخش می شود.
  • بازسازی یک اثر بصری در همان رسانه. (به عنوان مثال: عکسبرداری از عکسی که از ترکیب و موضوع مشابه عکس شخص دیگر استفاده می کند)
  • ایجاد مجدد یک اثر بصری در محیطی متفاوت (به عنوان مثال: ساختن نقاشی که کاملاً شبیه عکس شخص دیگری باشد).
  • مخلوط کردن یا تغییر تصاویر ، ویدیو یا صدا با حق چاپ ، حتی اگر این کار به روشی صحیح انجام شود.

قانونی بودن این شرایط و شرایط دیگر به هدف و زمینه تولید مطلب، بستگی دارد. دو روش مطمئن در رابطه با این شرایط این است:

۱) به طور کلی از آنها اجتناب کنید یا

۲) مجوزهای استفاده از آثار را تأیید کنید و به درستی آن منابع و مراجع را ذکر کنید.

سایر منابع و مقالات مرتبط با سرقت تالیفات علمی و دزدی ادبی

نوشتن دانشگاهی و نگارش آکادمیک در محیط اینترنتی

نیم نگاهی به چگونگی تغییر انتظارات از نوشتن دانشگاهی و نگارش آکادمیک با دیجیتالی شدن جهان،

اعتماد شکننده: دزدی ادبی ، قدرت

سامانتا گرانت درباره فیلم خود “یک اعتماد شکننده” در مورد روزنامه نگار مطرود جیسون بلر بحث می کند.

پژوهش و تحقیقات آنلاین و تفکر انتقادی دانشجویان – نحوه حمایت از دانشجویان در استفاده از ویکی پدیا

جلوگیری از دزدی ادبی و سرقت تالیفات علمی آکادمیک

در این بخش گسترده با انواع مختلفی که می توانیم از دزدی ادبی در کلاس ، دانشگاه یا جامعه جلوگیری کنیم ، آشنا شوید.

آموزش مالکیت معنوی در مورد دزدی ادبی و سرقت تالیفات ادبی در دانشگاه ها و مدارس

بهترین راه برای جلوگیری از دزدی ادبی ، آموزش دانش آموزان و دانشجویان در مورد چگونگی انجام صحیح تحقیق ، استناد ، نقل قول و تولید اثری بی نظیر و بدیع است. این بخش شامل توصیه های زیادی برای آموزش و سیاست گذاری است./ حتما مطالعه شود.

بررسی سرقت ادبی در نوشته ها و مقالات دانشجویان

تنها راهی که می توانیم اطمینان حاصل کنیم که با موفقیت به دانشجویان یاد می دهیم چگونه با صداقت بنویسند ، بررسی و ارزیابی کار آنها است. در این بخش نحوه بررسی و ارزیابی یک مقاله دانشگاهی از نظر رعایت قانون مالکیت معنوی تشریح می شود.

سیاست گذاری سرقت تالیفات ادبی و علمی در موسسات آکادمیک

کالج و دانشگاه هایی که برای جلوگیری و یا مدیریت دزدی ادبی آماده شده اند، از سطوح بالاتری از صداقت علمی بهره مند می شوند. این بخش شامل بهترین شیوه ها و مشاوره ها برای ایجاد سیاست های یکپارچگی آکادمیک برای حمایت از جامعه آکادمیک شما است. / مطالعه این بخش به شدت توصیه می شود.

سخن پایانی:

دانشجویان ایرانی بعضا با غفلت از قوانین بین المللی آکادمیک، آسیب ها و ضررهای غیر قابل جبرانی می بینند. امید است این مقاله با منابع قابل اطمینان ارائه شده آن، راهنما و کمکی باشد جهت روشن شدن موضوع پر اهمیت دزدی ادبی و رعایت حقوق مالکیت معنوی.

چنانچه این مقاله را مفید دیدید، با اشتراک گذاری آن، به دیگر دانشجویان ایرانی کمک کنید.

 

انتقادهای سازنده خود با ارسال نظر و کامنت بیان کنید.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن