اپلیکیشن اپلای

نگارش بیانیه دستاورد یا بیانیه موفقیت در رزومه مدرن

بیانیه دستاوردها و نقش آن در موفقیت در اپلای

هر کارفرمای آینده نگری که به دنبال یک نیروی انسانی توانمند می گردد. یا هر دانشگاه و پژوهشگاه تحقیقاتی که در صدد استخدام یک پژوهشگر موفق است. هر دو به دنبال افرادی هستند که پیشینه موفقی در راستای اهداف مورد نظر آنها داشته باشند. شما آن پیشینه موفق را دارید. پس باید به بهترین نحو آنرا نشان دهید. یکی از راه هایی که می توانید آن پیشینه موفق را در رزومه حرفه ای یا CV آکادمیک خود به نمایش درآرید؛ بخش بیانیه دستاوردهای آن است. بسیاری از دانشجوها CV آکادمیک خود را نگارش می کنند، بدون آنکه به بخش بیانیه دستاوردها فکر کنند. اما شما قرار است CV آکادمیک خود را به نحوی نگارش کنید که برنده رقابت باشد. آفیسر ارزیاب اپلیکیشن اپلای به اولین چیزی که فکر می کند این است که این دانشجو یا پژوهشگر چه دستاوردهایی در گذشته خود داشته است؟ در ادامه شما با چند و چون نگارش بخش بیانیه دستاوردها در رزومه حرفه ای یا CV آکادمیک خود آشنا می شوید.

بیانیه دستاوردها و نقش آن در موفقیت در اپلای
فرمول ساده شده برای نگارش بیانیه های هدف در رزومه نویسی

بیانیه دستاوردها و طرز بیان پیشینه به بهترین نحو

در هفته دوم از آموزش رزومه نویسی مدرن با اپلای پدیا، یاد گرفتید که بیانیه اهداف یا اظهار نظر هدف، موفق و قدرتمند بنویسید. یک شگرد منسجم یاد گرفتید تا رزومه‌هایتان را فراگیرنده‌ تر، جالب تر، و خواندنی تر کنید.  برای اولین مورد در اینجا، قرار است یاد بگیرید چطور پیشینه تان را به بهترین نحو ارائه دهید. به همان روشی که شایستگی هایتان را به نمایش می گذارید.  رزومه‌ای که مرحله روبات را پشت سر می‌گذارد، توسط یک تصمیم گیرنده هم بازبینی می‌شود. پس باید نهایت دقت را داشته باشید. برداشت یک تصمیم گیرنده در مورد اینکه چقدر صلاحیت دارید، بسیار مهم است. همانگونه که بیان شد، این تصمیم از طریق شایستگی‌هایتان، دانش‌تان، مهارت، توانایی‌ها و ویژگیهای شخصی و نمود آنها در رزومه به خواننده منتقل می شود.

آنها تصمیم می‌گیرند چه کسی را برای مصاحبه دعوت کنند.  برای اینکه شانس دعوت شدنتان را به مصاحبه بالا ببرید، لازمست رزومه‌تان مدارک مرتبط و مشخص فراهم کند. لازمست که حوزه‌های مورد نیازِ مدیر استخدام کننده را بشناسید و دستاوردهای گذشته خود را که همراستا است با آن، را در در رزومه خود لحاظ کنید.

روزگار مدرن و رزومه مدرن

در مقاله معرفی رزومه مبتنی بر صلاحیت، در مورد یک روش شش مرحله‌ای برای نگارش یک رزومه موفق، گفتیم. همچنین در مقاله اولین گام در نوشتن رزومه مدرن، به بیان تفاوت های رزومه کلاسیک یا سنتی با رزومه مدرن اشاره ای داشتیم. و عنوان شد که شناخت صلاحیت ها، گام نخست در نگارش موفق یک رزومه برنده می باشد. در ادامه، و در راستای تشریح بخش بیانیه موفقیت در یک رزومه، مبحث رزومه نویسی مدرن را پی می گیریم.

روزگار مدرن و رزومه مدرن

در روزگار مدرنِ فرهنگ آمریکایی-انگلیسی، این کافی نیست که نشان دهید تجربه مرتبط را دارا هستید. می‌بایست مدرک نشان دهید که در به اجرا گذاشتن مهارت های خاص تجربه دارید. دانش، توانایی‌ها، و ویژگیهای شخصی که مورد نیاز سازمان است را دارا می باشد.

در یک رزومه سنتی، معمولا تجربیات‌تان را لیست می‌کنید، از قبیل صلاحیت‌ها، آموزش، یا مشاغلی که داشته‌اید، و گاهی دستاوردهایتان را لیست می‌کنید.  به طور معمول، توضیح نمی‌دهید که چگونه آن موفقیت را کسب کردید.  این رزومه‌های معمولی، غالبا شبیه کاتالوگهای توصیف شغلی به نظر می‌رسند.  کاری بیش از لیست کردن وظایف شغلی انجام نمی‌دهند.!

مبدل وظایف ومسئولیت های شغلی به دستاوردهای موفق

اما آنچه لازمست انجام دهید اینست که وظایف شغلی‌تان را تبدیل کنید به موفقیتهای مثبت و آن دستاوردها را به کارفرمای آتی منتقل کنید. در یک رزومه مدرن، در یک رزومه مبتنی بر صلاحیت، توضیح می‌دهید در موقعیت های خاص چطور عمل کردید؟ و نتایجی که اعمالتان به بار آورده است کدام است؟ این مهم به مرور کننده، فرصت می‌دهد که قضاوت کند تا چه حد قادرید رفتارهای ‌مشابه را در یک شغل جدید به‌کار برید. رزومه مبتنی بر شایستگی، همان نقش را در بازی رزومه بازی ‌می‌کند که مصاحبه رفتاری در بازی مصاحبه ایفا می‌کند.

 

نگارش رزومه مدرن و ارتباط آن با مصاحبه رفتاری

استراتژیهایی که برای آماده سازی خودتان در نگارش رزومه مدرن، به کار می‌برید، کمکتان می‌کند برای مصاحبه های رفتاری نیز آماده شوید.  این شما را به اولین اصل در نوشتن اعلامیه‌های دستاورد قوی و دستاوردهای موفقیت هدایت می‌کند.  اعلامیه‌های موفقیت‌تان باید نشانگر تجربه باشند. و برای شایستگی هایی که سازمان دنبالش است، مدرک فراهم کنند.

مثال هایی از نگارش اعلامیه های موفقیت در رزومه مدرن

بیایید به چند مثال نگاهی بیندازیم.  این یک نمونه اعلامیه است از رزومه‌ای متعلق به یک مدیر ارتباطات بازاریابی با کمی بیش از ده سال تجربه.  می‌توانید کل رزومه را در ضمیمه هفته دوم دوره آموزشی رزومه نویسی مدرن در آموزشگاه اپلای پدیا دانلود کنید. یا لینک ذیل را کلیک کنید.

مثالی از رزومه ای حرفه ای برای یک کارمند میان رده سازمانی

از نگارش اعلامیه های موفقیت در رزومه مدرن

 به فعل های کنشی در اینجا توجه کنید. ساخت، ایجاد کرد، مدیریت کرد، و آموزش داد.  زمان فعلها گذشته ساده است. زیرا بیانیه های دستاورد در رزومه درست همانطور ارائه می‌شود. چیزی که به دست آمد، نتیجه‌ای که حاصل شد.  و آن نتیجه مشخص است، ۴ میلیون دلار بازگشت سرمایه تا به حال.

تصویر زیر حاوی مثالیست که شایستگیِ رهبری تیم را در رزومه مدرن نمایش می‌دهد

 

توجه کنید به کاربرد فعل هماهنگ کردن (coordinated)، به جای فعلهای ساده و معمولی‌ترِ هدایت کردم یا مدیریت کردم.  اگر یک تیم را هماهنگ کنید، همه اعضا را وا می‌دارید که به‌عنوان مجموعه‌ای کارا عمل کنند.  نویسنده با ارجاع به فروشها، اجرا، حمایت تکنیکی، این بیانیه دستاوردی را تحریر نموده است. این اعلامیه نشانگرِ تواناییست برای واداشتن گروههای مختلف برای کارِ توأم با هماهنگی است. به یاد داشته باشید که ارجاع چند نسلی (یعنی، هماهنگی نیروی کاری) اشاره دارد به یک یک شایستگیِ به ویژه مطلوب در قرن ۲۱ محسوب می شود.

برای نگارش اعلامیه های دستاورد موفق، شما زمان می‌گذارید تا توصیف کنید موقعیت چالشی کدام بود، مسئله ای که حل کردید چه بود.  چه اقدامی انجام دادید؟ نتیجه چه بود؟ سازمان چگونه از آنچه انجام دادید، بهره مند شد؟

رزومه مدرن و مصاحبه های همراستا

امیدوارم دریابید گام هایی که برای آماده سازی رزومه و گام هایی که برای آماده گی مصاحبه برداشتید، همپوشانی دارند. در یک مصاحبه، از شما دعوت می‌شود داستانی بگویید.  نه در یک مکالمه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای که ممکنست برای سرگرم کردن دوستان به کاربرید.  بلکه در مکالمه ای ۲ تا ۳ دقیقه‌ای که دربر دارنده‌ نکات برجسته است.  در رزومه تان، داستانهایتان حتی بیشتر فشرده می‌شوند،  اما همان داستانهایی هستند که در مصاحبه خواهید گفت.

طراحی و توسعه‌ یک پایگاه داده بعنوان یک اعلامیه دستاورد در رزومه

در متن نوشته شده در تصویر فوق، طراحی و توسعه‌ یک پایگاه داده بعنوان یک اعلامیه دستاورد مطرح شده است.  بنگرید چگونه این اعلامیه دستاورد، نتایج را به شکل اصطلاحات قابل سنجش ارائه می کند.؟ نتایج در قالب اصطلاحات قابل سنجش، این پیام را دارد که چیزی با ارزش حاصل شده است.

تفاوت رزومه مدرن و مصاحبه های منتجه

در مصاحبه ممکن است از داوطلب خواسته شود که داستان را با جزئیات بیشتری نقل کند. توصیفِ مسئله، شرح جزئیات اقدامات، و بعد به تفضیل شرح کردن نتایج.  در رزومه، اعلامیه موفقیت یا اعلامیه دستاورد، علاقه مصاحبه کننده را تحریک می‌کند.  آگاه باشید که اعلامیه دستاورد، شایستگیهایی را در تفکر تحلیلی، منتقل می‌کند. تفکر تحلیلی در این مثال؛ در کار با فرآیندهای حسابداری، در روابط بین فردی، و البته شایستگیهای تکنیکی در توسعه پایگاه داده با نرم افزار اکسس (Access) بازتاب شده است.

از اعلامیه‌هایی که تا به حال دیده‌اید، می‌توانید این را جمع آوری کنید،

اصل استفاده از واژه های چر بار در نگارش

اصل اساسی دیگر در نگارش اعلامیه های موفقیت قوی و قدرتمند، استفاده از فعلهای کنشی قدرتمند می باشد. اصل استفاده از افعال کنشی مثبت و قوی، آنقدر مهم است که ما یک درس مجزا را در دوره آموزش آنلاین رزومه نویسی مدرن به آن پرداخته ایم. “درس استفاده از واژه های کنشی و مثبت در نگارش بخش های مختلف یک رزومه” ما در آن درس گوشزد می کنیم که واژه های کنشی خوب، انرژی فراهم می‌کنند.  سریعا به خواننده منتقل می کند که شما به عنوان داوطلب هدف، درمورد نحوه انجام کار چه می‌دانید.

بعضی اهم واژه های کنشی مثبت در نگارش اعلامیه دستاورد در رزومه

مدیریت کردن، بودجه بندی کردن، طراحی کردن، تبدیل کردن، سفارشی کردن، بازسازی کردن، دگرگون کردن، تسهیل کردن، انگیزه بخشیدن، رهیابی کردن، مذاکره کردن، همه اقدامات ارزشمند برای یک سازمان محسوب می شود. بر عکس، فعل «مسئولِ چیزی بودن»، پیام ناچیزی منتقل می‌کند.

برای نشان دادن اینکه واقعا در یک حوزه‌ خاص، دارای تجربه هستید، موفقیت های مرتبط ارائه نمائید.

همیشه مثالهایتان را با عدد نشان دهید. این به ویژه در هنگام توصیف نتایج اقدامات‌تان مهم است.  فردی که رزومه‌تان را می‌خواند، لازمست بفهمد موفقیت‌تان چقدر برای یک سازمان با ارزش بوده است.

برای نمونه، این دو تحریر یک اعلامیه موفقیت را در تصویر ذیل مقایسه کنید.  کدام نسخه را معتبرتر می‌یابید؟ اگر یک مدیر استخدام کننده بودید، جهت قانع کردن شما برای مصاحبه با متقاضی کدام نسخه مؤثر تر بود ؟

تحریر یک اعلامیه موفقیت

پیاده سازی اصول فوق در نگارش رزومه مبتنی بر صلاحیت

حال که همه حرفها گفته شد، چگونه این اصول را در رزومه‌تان جا می‌دهید؟ چگونه تجربه‌تان را به مدرک محکمی برای اثبات شایستگی هایتان مبدل می‌کنید؟ ما به شما می گوئیم؛

اول، آماده سازی فهرست موفقیت‌هایتان

چکار کردید؟ چه مشکلاتی را حل کردید؟ چه فرایندهای جدیدی را اجرا کردید؟

دوم، تبدیل آن دستاوردها به عدد

برچند نفر اثر داشت؟ تا چند درصد از اهدافتان فراتر رفتید؟ چقدر پول درآوردید یا پس انداز کردید؟

سوم، عنوان کردن مزایایی که نصیب سازمان کردید

اگر بتوانید نشان‌دهید دستاوردها چگونه به پیشبرد اهداف سازمان کمک کردند؛ چیزهایی که به دست آوردید، بیشتر معنی‌دار خواهند بود. این همان مزایای ملموس است که ارزشتان را به کارفرمای آتی، منتقل می‌سازد.

 

اصل نهایی در نگارش رزومه مدرن رزومه برنده

اصل نهایی در نگارش رزومه مدرن – رزومه برنده

اصل اساسی نهایی این خواهد بود که؛ شما نیاز دارید در کمترین تعداد واژه مورد نیاز، هر چقدر که نیاز است بگویید. واژه‌هایی مانند متعدد و بیشمار را حذف کنید. و به جایشان، عدد به کار برید.  ضمیرها و حرفهای تعریف که به محتوا چیزی اضافه نمی‌کنند، بر دارید.  همچنین، بهتر است اعداد و درصدها را گرد کنید تا اینکه واژه‌هایی مانند تقریبا یا حدود، به کار برید.  روش دیگر برای در نظر گرفتن این اصل آخر، این پند است: خلاصه و ساده بودن، بهتر است.  چون رزومه‌تان باید پیغامی بفرستد که متمرکز و دقیق باشد، درست مثل خود شما 😉

مثال هایی از افعال کنشی در زبان انگلیسی برای پوزیشن ها و در موقعیت های مختلف کاری – افعال کنشی برای توصیف دستاوردها در رزومه 

 

لیستی از افعال و کلمات قدرتمند در زبان انگلیسی برای ارجاع به مهارت ها در رزومه نویسی

 

لیستی از افعال و کلمات قدرتمند در زبان انگلیسی برای ارجاع به افراد – اشیا و ایده ها

 

مثالی از رزومه ای حرفه ای برای یک کارمند میان رده سازمانی

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن