STEM چیست؟
https://www-onlineschoolsreport-com.
STEM مخفف علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی است. این اصطلاح این مفاهیم را برای نشان دادن اهمیت به دست آوردن یک درک اساسی از هر یک از آنها برای ایجاد دانشجویان جامعتر و در نهایت، نیروی کار قویتر با استعداد، متحد میکند. یک تعریف استاندارد که اغلب توسط محققان Carnegie Mellon به آن ارجاع می شود این است:
آموزش STEM یک رویکرد بین رشتهای برای یادگیری است که در آن مفاهیم علمی دقیق با درسهای دنیای واقعی همراه میشود، زیرا دانشجویان علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات را در زمینههایی به کار میبرند که ارتباط بین مدرسه، جامعه، کار و شرکت جهانی را امکانپذیر میسازد . سواد STEM و به همراه آن توانایی رقابت در اقتصاد جدید. ”
در طول چند دهه گذشته، STEM تکامل یافته است تا به یک محرک مهم در ارتفاع و رونق جهانی تبدیل شود. از تأثیرگذاری بر ثبات اقتصادی تا ایجاد سلامت و ایمنی، درک STEM دنیای ما را به مکانی بهتر تبدیل میکند.
با این حال، چالش های کلیدی وجود داشته است که رشد این صنعت را متوقف کرده و منجر به عدم بلوغ کافی شده است. یکی از مسائل کلیدی این است که تقاضا برای کار و شاغلین STEM به طور فاحشی از عرضه استعدادها بیشتر است. در نتیجه، نهادهای متعددی مانند دولتها، کسبوکارها، موسسات آکادمیک و غیره با هم کار میکنند تا نیاز جهانی به توجه بیشتر به آموزش STEM را برطرف کنند.
تاریخچه STEM
اجزای اصلی STEM قرن هاست که وجود داشته است. با گذشت زمان، علاقه و نیاز به افراد بیشتری با مهارت های مرتبط با STEM به طور تصاعدی افزایش یافت. به گفته بنیاد ملی علوم، تا دهه ۱۹۶۰، بیش از یک میلیون آمریکایی قبلاً در مهندسی و صنایع مرتبط با علم کار می کردند. در دهه ۲۰۰۰، دکتر جودیت رامالای از بنیاد ملی علوم ، اصطلاح STEM را ابداع کرد. در سال ۲۰۱۴، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که مشاغل مرتبط با STEM طی ده سال آینده به بیش از ۹ میلیون افزایش خواهد یافت. این رشد متوقف نشده است و صنایع همچنان نیاز به متخصصان STEM را در حال تکامل و رشد می بینند. امروزه ایالات متحده بیش از هفده میلیون کارگر STEM را استخدام می کند.
STEM چگونه اعمال می شود؟
چهار دامنه تحت پوشش STEM هر کدام می توانند به تنهایی به عنوان دامنه های جداگانه قبل از اینکه به عنوان یک اصطلاح گرد هم آیند باشند. با این حال، وقتی این اصطلاحات کنار هم قرار می گیرند، یکپارچگی محکمی از رشته ها را نشان می دهند.
علم: حوزه علم به عنوان فعالیت فکری و عملی تعریف می شود که شامل مطالعه سیستماتیک ساختار و رفتار جهان فیزیکی و طبیعی از طریق مشاهده و آزمایش است.
صدها مسیر شغلی در علم وجود دارد. به عنوان مثال، دانشمندان حفاظت از منابع طبیعی مانند آب، جنگل ها و غیره نظارت و محافظت می کنند. دانشمندان زمین شناسی بر عناصر فیزیکی زمین مانند زمین، خاک، سنگ ها و سایر منابع طبیعی تسلط دارند. دانشمندان محیط زیست راه هایی برای درک و کاهش خطراتی که می توانند بر زندگی انسان و محیط زیست تأثیر منفی بگذارند، پیدا می کنند. سایرین عبارتند از زیست شناسان، بیوشیمی دانان، بیوفیزیکدانان، دانشمندان داده و بسیاری موارد دیگر.
فناوری: حوزه فناوری به عنوان استفاده از دانش علمی برای اهداف عملی، به ویژه در صنعت تعریف می شود. این شامل ماشین آلات و تجهیزات توسعه یافته از کاربرد دانش علمی است. اساساً علمی است، کاربردی.
جهان در حال حاضر در میانه یک تکامل فن آوری قرار دارد. صنایع بیشتری نسبت به گذشته به فناوری تکیه کرده و آن را در فرآیندهای روزمره خود ادغام می کنند. در نتیجه، نقش های فنی جدید به طور مکرر ظاهر می شوند. به عنوان مثال، کارشناسان امنیت رایانه از فناوری در برابر حملات سایبری محافظت می کنند. توسعه دهندگان نرم افزار برنامه هایی می سازند که می توانند نیازهای تجاری و مصرف کننده را پشتیبانی کنند. کارشناسان یادگیری ماشینی روش هایی را بررسی می کنند که رایانه ها را می توان برای خودکارسازی وظایف با تقلید از منطق و رفتار انسان برنامه ریزی کرد. سایرین عبارتند از نویسندگان فنی، دانشمندان کامپیوتر، مدیران پایگاه داده و بسیاری دیگر.
مهندسی: حوزه مهندسی به عنوان شاخه ای از علم و فناوری تعریف می شود که با طراحی، ساخت و استفاده از موتورها، ماشین آلات و سازه ها مرتبط است. بیشتر به عنوان کار مورد نیاز برای به ثمر رساندن هنرمندانه چیزی توصیف می شود.
این حوزه وسیع طیف وسیعی از صنایع را در بر می گیرد و مانند فناوری، همچنان شاهد ظهور مناطق جدید است. به عنوان مثال، مهندسان هوافضا هواپیما طراحی، ساخت و آزمایش می کنند. مهندسان شیمی با آزمایش، مشاهده و آزمایش استفاده از مواد شیمیایی مختلف. مهندسان رباتیک به تحقیق، طراحی و ساخت سیستم های رباتیک می پردازند. دیگران شامل مهندسان محیط زیست، مهندسان شبکه، مهندسان مواد و بسیاری موارد دیگر هستند.
ریاضی: حوزه ریاضی به عنوان علم انتزاعی عدد، کمیت و فضا تعریف می شود. ریاضیات ممکن است به تنهایی مورد مطالعه قرار گیرد، که به عنوان ریاضیات محض شناخته می شود، یا همانطور که در سایر رشته ها مانند فیزیک و مهندسی به کار می رود، که به عنوان ریاضیات کاربردی شناخته می شود.
این علم قدیمی تا زمانی که تاریخ مستند شده است وجود داشته است و در طول زمان به بلوغ و پیشرفت ادامه می دهد. به عنوان مثال، اقتصاددانان مسائل مالی و پولی موثر بر اقتصاد را مطالعه می کنند. ریاضیدانان اغلب مسائل پیچیده را حل می کنند یا با استفاده از مدل های ریاضی تحقیق می کنند. آماردانان از اعداد و مجموعه داده ها اطلاعات قابل استفاده و روشنگری جمع آوری می کنند. سایرین شامل رمزشناسان، کارشناسان کوانتومی، تحلیلگران مالی و غیره هستند.
ادغام: وقتی این رشته ها با هم جمع شوند، نحوه ارتباط آنها و تقویت یکدیگر آشکارتر می شود. علم پایه های گروه را تعیین می کند. این نظریه و روش شناسی سیستمی را در پشت بسیاری از مفاهیمی که سه رشته دیگر را تغذیه می کند، ارائه می دهد. فناوری با نشان دادن اینکه چگونه علم را می توان به کار برد و به کار گرفت، این موضوع را گسترش می دهد. مهندسی با کاوش در “چگونه” این دو حوزه با یکدیگر در هم تنیده می شوند و اطمینان حاصل می کند که این دو در کاربرد با هم کار می کنند، علم و فناوری را بیشتر گسترش می دهد. در نهایت، ریاضیات در همه زمینه ها کاربرد دارد، زیرا استفاده از اعداد و داده ها در همه آن حوزه ها مرتبط است.
کدام شغل STEM برای شما مناسب است؟
مطمئن شوید که رشته ای را انتخاب می کنید که به آن علاقه دارید! در اینجا تعدادی از محبوب ترین رشته ها و مشاغل در هر دسته آورده شده است.
اهمیت روزافزون STEM
STEM برای بقای انسان حیاتی است
STEM برای هر بخش از وجود انسان و بقای محیطی ضروری است. علم همه را احاطه کرده است، از هوا تا آب، زمین تا فضا. فناوری بخش در حال تحول و حیاتی هر صنعتی است. مهندسی بر بسیاری از نیازهای اساسی جامعه از سیستم های حمل و نقل گرفته تا مسکن و سرپناه تأثیر می گذارد. در نهایت، ریاضیات هسته اصلی اقتصاد جهانی است و هر صنعتی را تحت تاثیر قرار می دهد. بدون این حوزه ها، ما پایه صنعت و نوآوری را نخواهیم داشت.
STEM نه تنها برای اقتصاد ایالات متحده، بلکه برای اقتصاد جهانی نیز حیاتی است. به عنوان مثال، در مطالعه ای که توسط PwC انجام شد ، گزارش شد که تبدیل تنها ۱٪ از نیروی کار استرالیا به مشاغل STEM تقریبا ۶۰ میلیارد دلار استرالیا به اقتصاد این کشور اضافه می کند. این مطالعه همچنین به این نتیجه رسید که بدون سرمایه گذاری کافی در STEM، این کشور تا سال ۲۰۵۰ از فهرست ۲۰ اقتصاد برتر جهانی سقوط می کند.
نوآوری جهانی به STEM متکی است و رهبران آن را می دانند
نوآوری نقش مهمی در موفقیت یا شکست دولت هایی دارد که به دنبال رقابت و پیروزی در سطح بین المللی هستند. اشاره شده است که بازده سرمایه گذاری آموزش STEM برای جامعه از حدود ۲۰٪ تا تقریبا ۷۰٪ برآورد می شود. این امر باعث افزایش علاقه سیاستگذارانی شده است که به دنبال تقویت نوآوری و موفقیت در مناطق خود هستند. آنها توجه بیشتری به نیاز به آموزش STEM و سیاست هایی دارند که از رشد آنها حمایت می کند.
STEM در تمام زمینه های زندگی کمک می کند
فراتر از جنبه های فنی که در بالا توضیح داده شد، آموزش STEM می تواند به همه ماکمک کند تا مهارت های اساسی مانند حل مسئله، تفکر انتقادی، خلاقیت، نوآوری، یافتن و استفاده از شواهد، تجزیه و تحلیل، همکاری و غیره را بیاموزند.
تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله برای بقا و رشد ضروری است. برای مثال، وقتی دانشجویان یاد میگیرند که پروژههای علمی را تکمیل کنند، جایی که باید یک مسئله را تعریف کنند، یک فرضیه ایجاد کنند، آزمایشی را برای آزمایش آن فرضیه توسعه دهند و در نهایت به نتیجهای برسند – مهارتهایی را میآموزند که میتواند در تمام طول عمر مفید باشد. این تجربیات همچنین به دانشحویان می آموزد که هنگام درک مفاهیم و مشکلات، تعیین علت اصلی و ایجاد راه حل های نوآورانه جدید کنجکاو باشند. این به محیط کار و زندگی شخصی تجربه می شود.
رشد تقاضا برای STEM
با توجه به فواید سرمایه گذاری در STEM، تقاضا با سرعت بیشتری نسبت به توسعه خطوط لوله استعداد به رشد خود ادامه می دهد. امروزه بیش از یک میلیون شغل خالی در زمینه STEM وجود دارد و پیش بینی می شود که این تعداد در پنج سال آینده به بیش از ۳ میلیون نفر افزایش یابد. در همان زمان، بیش از ۱۵٪ از دانشجویان در کالج در حال تکمیل برنامه های مدرک مرتبط هستند. علاوه بر این، زمینه های جدیدی مانند هوش مصنوعی و امنیت سایبری در حال ظهور هستند تا این تعداد را افزایش دهند.
حمایت دولت برای پر کردن شکاف
نهادهای دولتی برای کمک به ترویج و فعال کردن آموزش STEM گام برمی دارند.
دولت اوباما شروع به پیشگامی در برخی برنامه ها و اهداف حیاتی برای افزایش آموزش STEM کرد. تا سال ۲۰۱۶، دولت بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خصوصی برای بهبود آموزش STEM از طریق کمپین اوباما آموزش دهید تا نوآوری کنید، تضمین کرده بود. دولت همچنین پیشرفت قابل توجهی در راستای هدف ایجاد ۱۰۰۰۰۰ معلم جدید ریاضی و علوم و حداقل ۲۵۰۰۰ فارغ التحصیل در رشته های مرتبط با مهندسی تا سال ۲۰۲۱ داشته است. ۱۴ آژانس فدرال
چند سال گذشته همه چیز در مورد اقدام بوده است، و آخرین استراتژی کاخ سفید برای STEM با هدف دستیابی به سه هدف آرمانی انجام شده است. اولین مورد، ایجاد یک پایه قوی برای سواد STEM است تا اطمینان حاصل شود که همه آمریکایی ها می توانند بر اصول اولیه STEM تسلط داشته باشند. این امر همچنین باعث میشود افراد در پذیرش تکامل فنی و مشارکت بیشتر در جامعه بهتر عمل کنند. دوم افزایش تنوع، برابری و شمول در صنعت است. این شامل تمرکز بر توانمندسازی گروههایی میشود که در گذشته کمتر از آنها نمایندگی و خدمات کمتری دریافت کردهاند. در نهایت، هدف این است که نیروی کار STEM را برای آینده از طریق افراد حرفهای تحصیل کرده و برنامههای تجاری مبتنی بر مهارت آماده کنیم.
استراتژی برای دستیابی به این امر ابتدا شامل توسعه مشارکت های استراتژیک بین مؤسسات آموزشی، کارفرمایان و جوامع است. این استراتژی همچنین مستلزم درگیر کردن دانشجویان در جایی است که رشتههای STEM برای الهامبخشی بیشتر از طریق قرار گرفتن در معرض مشکلات دنیای واقعی و همچنین ایجاد سواد محاسباتی برای کمک به دانشجویان در درک چگونگی ادامه تکامل فناوری و تأثیرگذاری بر فرآیندهای روزمره.
اکنون چندین دپارتمان وجود دارد که از آموزش STEM پشتیبانی می کنند، از جمله موارد زیر:
• دفتر برنامه ریزی، ارزیابی و توسعه سیاست ( OPEPD )
• دفتر آموزش حرفه ای، بزرگسالان و فنی ( OCTAE )
• دفتر آموزش ابتدایی و متوسطه ( OESE )
• دفتر آموزش و پرورش ویژه و خدمات توانبخشی ( OSERS )
• دفتر آموزش عالی ( OPE )
• دفتر فناوری آموزشی ( OET )
• دفتر فراگیری زبان انگلیسی ( OELA )
• موسسه علوم تربیتی ( IES )
• ابتکارات کاخ سفید ( WHI )
• کمک دانشجویی فدرال ( FSA )
آموزش STEM
تمرکز قابل توجهی بر آموزش STEM در سطوح مختلف سفر آموزشی بوده است. به طور کلی، دانشجویان زودتر می توانند در معرض STEM قرار بگیرند، بهتر است. این نه تنها برای قرار گرفتن در معرض مسیر شغلی، بلکه برای تفکر انتقادی عمومی و مهارتهای حل مسئله نیز ضروری است.
آموزش STEM مدرسه ابتدایی
بسیار مهم است که دانش آموزان را در اولین سفرهای تحصیلی خود در معرض STEM قرار دهید. انجام این کار به آنها قدرت می دهد تا نقش بلندمدتی در تأثیرگذاری بر رقابت جهانی و ثبات اقتصادی ایفا کنند. علاقه مند کردن نوجوانان جوان به STEM باید یک تلاش عمدی باشد. با کار با آنها برای کشف زوایای بسیاری از STEM شروع کنید. برای مثال، سفر به باغوحش، باغهای گیاهشناسی، و موزههای علم و صنعت میتواند به ارائه برخی از موارد اولیه کمک کند. در طول روزهای شغلی و فرصتهای دیگر برای قرار دادن دانشآموزان در مسیرهای شغلی احتمالی، حتماً متخصصان STEM را در نظر بگیرید. دانشآموزان باید دانشمندان، توسعهدهندگان فنی، اقتصاددانان و غیره را با پیشینههای مختلف ببینند که در STEM پیشرفت میکنند. علاوه بر این، برای آنها حیاتی است که افراد حرفه ای را ببینند که شبیه آنها هستند و از پیشینه های مشابهی می آیند تا به آنها نشان دهند که چه چیزی واقعا ممکن است.
در این مرحله اولیه، داشتن اسباب بازی های مناسب و درگیر شدن در فعالیت های مناسب نیز مهم می شود. فراتر از اسباببازیهای معمولی مانند باربی، فیگورهای اکشن، اسباببازیها، ماشینها و غیره فکر کنید. به دنبال بازیهای محرک مانند پازل، کتابهای رنگآمیزی آناتومی، بازیهای کدگذاری و موارد دیگر باشید که به دانشآموزان در معرض STEM به روشهای سرگرمکننده و جذاب کمک میکند. در نهایت، STEM را در سرگرمی ها ادغام کنید. بیاموزید که کودکان چه چیزهایی را دوست دارند و سعی کنید از طریق آن فرصتها، راههای خلاقانهای برای افشای حوزههای STEM پیدا کنید. برای مثال، اگر کودکی از ورزشهای آبی و شنا لذت میبرد، سعی کنید او را در درک آبزیان، حملونقل آبی، یا مفاهیمی که شامل STEM هستند و ارتباط نزدیکی با علایق او دارند، درگیر کنید.
چندین برنامه وجود دارد که هدف افزایش STEM در مدارس ابتدایی است.
راهنمایی و دبیرستان
از آنجایی که دانشآموزان عمداً شروع به فکر کردن در مورد جایی که ممکن است بخواهند شغل خود را در دبیرستان شروع کنند، ، قرار گرفتن بیشتر در معرض STEM میتواند به گسترش افق آنها کمک کند. این امر به ویژه در جوامعی که از خدمات ضعیف برخوردارند، صادق است، جایی که دانش آموزان ممکن است به منابع STEM، الگوهای نقش، تجربیات و موارد دیگر دسترسی نداشته باشند.
چندین برنامه وجود دارد که هدف آن افزایش STEM در دبیرستان و راهنمایی است.
آموزش مداوم
به لطف افزایش آگاهی از چالشهای STEM، تقاضاهای بسیار زیاد در سراسر صنایع، و پشتیبانی از سوی نهادهای متعدد، تعداد مدرکها و برنامههای آموزشی مرتبط با STEM به طور مداوم افزایش یافته است. دانشگاه های بیشتری در حال ارائه برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.
با توجه به تکامل فنی فوق الذکر، علوم کامپیوتر و حوزه های مرتبط با فناوری تقاضای بالایی دارند. پیشبینی میشود که ظرف دو سال آینده تنها در حوزه امنیت سایبری، بیش از ۳ میلیون شغل در سطح جهان نسبت به افراد متخصص واجد شرایط برای پر کردن آنها وجود خواهد داشت و خط لوله برای برآورده کردن این نیاز واقعاً عقب مانده است. ایالات متحده حدود نیم میلیون از این شکاف را تشکیل می دهد. این مورد در مورد دامنه های جدید و پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی و موارد دیگر نیز صادق است.
اینها فقط چالش های ملی نیستند. این کمبودهای جهانی استعداد، رقابتی جهانی را نه فقط برای استعدادها، بلکه برای خروجی های خلاقانه و خلاقانه ای که از داشتن چنین استعدادهایی حاصل می شود، باز می کند.
حل کمبود استعداد جهانی مستلزم درک راه های خلاقانه بسیاری است که دانش آموزان می توانند اطلاعات، آموزش و مهارت های مورد نیاز برای کمک به ارزش را به دست آورند. این همیشه به یک برنامه مدرک رسمی نیاز ندارد. بسیاری از زمینه های STEM را می توان از طریق برنامه های آموزشی عملی یاد گرفت. به عنوان مثال، Year Up سازمانی است که زمان خود را به بستن فرصتها با ارائه دسترسی دانشآموزان به شش ماه آموزش فنی در STEM و سایر زمینهها و همچنین شش ماه کارآموزی تجربی اختصاص میدهد. انجام این کار شرکتها را قادر میسازد تا به سرعت از استعدادهای نوپا بهره ببرند و آنها را پرورش دهند تا با سرعتی سریع به ارزش شرکت کمک کنند. در حالی که بسیاری استدلال می کنند که مدرک برای برخی از حوزه های STEM مورد نیاز نیست، تحقیق کنیدنشان می دهد که متخصصانی که مدرک STEM را دنبال می کنند، نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند، حقوق بیشتری دریافت می کنند.
چالش های یادگیری STEM
اگرچه کارهای زیادی برای تغییر و تاثیرگذاری بر تغییرات در این صنعت انجام شده است، اما هنوز در چند زمینه کلیدی جای زیادی برای بهبود وجود دارد:
منابع عقب مانده: اساتید STEM بیشتری مورد نیاز هستند، اما نهادهای بخش دولتی، به ویژه در سیستم آموزشی، اغلب با محدودیت های بودجه ای دست و پنجه نرم می کنند که تعداد اساتید را که مایل به پیشرفت در این حوزه هستند، کاهش می دهد. همچنین، برای افزایش مشارکت دانشجویان در اولین مرحله ممکن، باید کارهای بیشتری انجام شود.
فرهنگ ارزیابی ناکارآمد: ایجاد برنامه هایی که دانشجویان را با STEM آشنا می کند به سادگی کافی نیست. اگر آن برنامه ها به اندازه کافی دانشجویان را برای محل کار آماده نکنند، در این صورت آنها به پتانسیل خود عمل نمی کنند. بیش از ۷۵ درصد از فارغ التحصیلان دبیرستان برای دوره های آموزش عالی آمادگی ندارند. دانشجویان ممکن است دورهها یا امتحانات را بگذرانند، اما توانایی ارزیابی آمادگی بسیار بیشتر از ارزیابیها و نمرهگذاری سنتی است. علاوه بر این، برخی از دانشآموزان، هر چند درخشان، ممکن است در امتحانات بهترین نباشند. مهم است که اطمینان حاصل کنیم که ما به روشهایی مرتبط و بیطرفانه آزمایش و ارزیابی میکنیم.
تنوع یک چالش طولانی مدت در STEM بوده است. این صنعت از لحاظ تاریخی شناخته شده است که علاوه بر نداشتن تنوع فرهنگی، تحت سلطه مردان است.
طبق تحقیقات PEW ، زنان تقریباً ۵۰٪ از کارگران STEM را تشکیل می دهند که بیشتر به مشاغل STEM در مراقبت های بهداشتی نسبت داده می شود. زنان همچنان در حوزههای دیگری مانند مهندسی و فناوری حضور ندارند. برخی از حوزهها، مانند محاسبات و فناوری، شاهد کاهش حضور زنان بودهاند. علاوه بر این، وقتی صحبت از قومیت میشود، سیاهپوستان و اسپانیاییتبارها کمتر در دامنههای STEM حضور دارند. گروه های قفقازی و آسیایی تمایل دارند بیش از حد حضور داشته باشند. نمایندگی همچنین بر اساس شغل STEM متفاوت است. برای مثال، در حالی که متخصصان سیاه پوست و اسپانیایی تبار مجموعاً ۱۶ درصد از نیروی کار STEM را تشکیل می دهند، این گروه ها نیز تقریباً ۴۰ درصد از پرستاران حرفه ای را تشکیل می دهند.
این عدم تنوع بر موفقیت صنعت تأثیر منفی می گذارد. گزارش های متعدد نشان می دهد که تنوع بیشتر به معنای خروجی با کیفیت بیشتر و عملکرد عالی در بین صنایع است. ایالات متحده برای رقابت در سطح جهانی به تنوع بیشتری نیاز دارد.
رشد STEAM
ترویج STEM نباید از ارزش حوزه های دانشگاهی خارج از این دسته بکاهد.
در حالی که علم، فناوری، مهندسی و ریاضی بسیار مهم هستند، اما تنها بخشی از مهارتهای لازم را که افراد برای رشد فکری نیاز دارند پوشش میدهند. هنرها نیز حیاتی هستند و ثابت می کنند که یک عنصر گمشده در گفتگو هستند. STEM بدون یادگیری ارتباطات، خواندن، درک مطلب و موارد دیگر هیچ معنایی ندارد. این درک منجر به تولد اصطلاح STEAM شد که شامل همه چیزهایی است که تا به امروز با اضافه شدن Arts بحث شده است. هنگامی که این همگرایی اتفاق می افتد، نتایج مهم از قرار گرفتن در معرض STEAM شامل تفکر انتقادی، خلاق و مشارکتی ترکیبی می شود.
یک مثال عملی این است که معماران باید مهارت های درک، تجسم و مستندسازی بالایی داشته باشند، اما همچنین باید از مهارت های سنگین ریاضی، مهندسی و فناوری در این فرآیند استفاده کنند. همه عناصر STEAM برای تبدیل شدن به یک معمار بزرگ مورد نیاز هستند.
نتیجه
STEM برای رقابت جهانی بسیار مهم است اما همچنین دانشجویان را با فرصت های شغلی فراوان در زمینه های در حال رشد تشویق می کند.
در حالی که چالش هایی در ارتباط با استعدادیابی در این فضا وجود داشته است، هر دو نهاد بخش دولتی و خصوصی برای کمک به رسیدگی به این چالش ها قدم برداشته اند. این برنامه ها اهمیت آموزش STEM و تلاش برای بهبود قرار گرفتن در معرض و آموزش از مدرسه ابتدایی در سراسر کالج، با تمرکز بیشتر بر ارزش و مزایای برنامه های بدون مدرک را تصدیق می کنند.
در حالی که سر و صدای زیادی در مورد STEM در صنایع وجود داشته است، مهم است که توجه داشته باشید که این برچسب همه جانبه نیست. هنرها جزء مهمی از گفتگو هستند و مفهوم STEAM همچنان محبوبیت خود را افزایش می دهد زیرا دیدگاه ها در مورد دانش اساسی مورد نیاز برای رقابت در سطح جهانی و رشد اقتصادی رشد می کنند.